F A N F I C T I O N S

Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Changing for you. - Chapter 2.

Av beliveineverything - 1 juli 2013 15:01

                               

Previosly:

" Åh, du är Beckhams dotter. Då fattar jag. Jag ropar ut i högtalarna att du inte är hans dotter så kommer dom tro på det. " sa hon medans hon började ropa ut i högtalarna.

" Tack. " fnäste jag ut.

" Så du är ny här förstår jag. Välkommen isåfall, här är ditt schema. Första ämnet du har är engelska. Om du går rakt igenom hela korridoren också går du till höger där är engelskalektionen, den börjar exakt om några sekunder. Du ska nog skynda dig. " sa hon.

Jag tog tag i mitt schema och började gå ut, där stog alla och stirrade på mig. " Seriöst, ni är så dumma, jag är inte Beckhams dotter? " fnäste jag ut medans jag gick till engelskarummet.

______________________________________________________________________________________

Alla hade redan satt sig ner, jag tog den platsen längst bak, bredvid en tjej.

" Ny här? " viskade hon ut.

" Aa. Haley, Beckham. " sa jag medans jag suckade.

" Hannah Jones. Du vet, den nya engelskaläraren sägs vara het. " sa hon medans hon fnittrade till.

Dörren öppnades och allas blickar fördes mot den nya läraren. Shiit! Tyler! Jag kunde inte sluta kolla på honom, han la ner hans grejer på hans skrivbord och sedan började han kolla på alla elever och kom sen till mig.

" Fan. " fnäste han ut medans han kollade på mig, alla elever kollade på mig.

 

" Eh, idag ska vi prata om grammatik. " mumlade han ut medans han kollade i sin bok igen. " Slå upp sidan, 26 i engelskaboken." sa han igen.

Alla slog upp sidan 26 i boken och Tyler började prata om massa grammatik och jag kunde bara inte sluta tänka på vad som har hänt, vad ska jag göra?

" Haley, kan du läsa sidan 26 rad 4? " sa Tyler högt medans han kollade på mig.

" Eh jo. " Jag letade upp rad 4 och började läsa någon grammatik skit. När jag läst klart raden fattade jag vad det handla om, 'fel.' Det var meningen att jag skulle läsa det.

Lektionen gick sedan fort, jag kunde inte koncentrera mig. Det ända jag kunde tänka på var Tyler. Några sekunder senare ringde det ut och alla sprang ut ur klassrummet och jag tog mina böcker. Det var bara jag kvar.

" Tyler, jag vill inte glömma det igår. " sa jag.
" Du måste. " sa han.

" Jag kan inte. " mumlade jag ut medans jag la min hand bredvid hans.

    

Han kollade på mig i några sekunder. Våra blickar mot varandra var intensiva.

" Mr. Wesley. " sa någon lärare som öppnade dörren. Våra händer kom ifrån varandra och jag gick fort där ifrån.

 

" Vad hände där inne? Är det något pågång mellan er? " skrattade hon ut medans vi började gå vårt våra skåp.

" Vi bara.. Eh- vi bara hånglade igår.. " sa jag medans jag la in mina böcker.

" HAHAH. Det var inte så smart, Haley! " skrattade hon ut.

" Nej, jag vet. Men jag kan inte glömma det bara. " sa jag fort medans jag stängde igen skåpet.

" Vet du vad, vi borde lära känna varandra, ska vi göra något efter skolan? " sa hon medans hon stängde igen sitt skåp.

" Ja, det kan vi. Du är den första som inte bryr dig om att jag är Beckhams dotter.. " sa jag medans jag suckade.

" Men vi träffas i matsalen sen så kan vi sitta tillsammans? " sa Hanna.

" Aa. " sa jag medans jag började göra mig iordning för nästa lektion. Matten. Jippie.. Hatar verkligen matte.

    

Jag gick in i klassrummet och satte mig längst bak igen.

" Välkommen, Haley. 1 minut förtidig.." sa läraren.

" Okej. " sa jag medans jag slog upp boken och började räkna.

" Är det sant att du är Beckhams dotter? " mumlade hon ut.

" Nej. " suckade jag ut.

Klockan ringde och eleverna kom in. En efter en. Ingen ville sätta sig bredvid mig. Förutom en nörd, vid namn Toby.

" Hej. " sa Toby.

" Hejhej.." viskade jag ut.

______________________________________________________________________________________

Chapter 2.

No8 då kan ni bara dra, eftersom jag får massa hat.


Fråga -> Vad är det bästa som har hänt dig?

 
 
Ingen bild

maya

4 juli 2013 09:51

meeer superbraa

 
Ingen bild

Johanna

9 juli 2013 21:22

Okej, förra "historien" var verkligen bra, men jag tycker nästan att den här är otrolig! Har verkligen fastnat för den! :)

 
:)

:)

16 juli 2013 18:24

Hejsan,fin blogg! Har en nystartad blogg med en nystartad Justin novell på som jag vill höra folks åsikter om. så det skulle vara jätte gulligt om du ville kika in lite snabbt bara :)

http://www.justinochlea.bloggplatsen.se

 
En söt tjej som heter Jessica

En söt tjej som heter Jessica

21 juli 2013 10:57

LALALALAL!!!!!!!!!!!!!! När kommer nästa kapitel da O_O Jag väntar och väntar och väntar.....

http://Ska du bry dig eller?

 
Ingen bild

Belieber

21 juli 2013 23:16

Den där Toby,är det Toby Cavehugh (stavning)?

 
Amanda

Amanda

7 augusti 2013 16:38

Nästa kapitel.. snälla!! Väntar^^ Kolla gärna in vår blogg :')

http://fashionfriends2.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

emmy

3 september 2013 15:20

super bra

att jag har sätt Justin Bieber live :)

 
Ingen bild

Sagis 1D

2 november 2013 17:08

När ska du börja igen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beliveineverything - 30 juni 2013 18:43

Jag hoppade av planet på L.A.X med en dröm att få bäst betyg i skolan. Välkommen till landet av berömmelse och kända personer. Kommer jag att passa in? Jag hoppade i en taxi, här är jag för första gången. Jag tittade till höger om mig och jag kan s...

Av beliveineverything - 29 juni 2013 16:07

    Tillbakablick: " Nej, inget. Jag är bara glad att du försöker vara en bra kille. " sa jag medans jag satte mig upp. Vi satt helt tysta i några minuter tills dörren öppnades och Candice kom in.  " Frukost? " sa hon fort medans hon la fruko...

Av beliveineverything - 26 juni 2013 13:22

                                       Tillbakablick: " Framme! " fnäste Candice ut medans hon sträckte på sig. " Jag kan inte fatta att du döda en person Justin! " skrek Candice medans hon fick panikattacker.  " Så du märker det nu? " sa Justin ...

Av beliveineverything - 16 juni 2013 14:12

Tjeeenis!    Kommer inte kunna uppdatera idag eller imorgon.  Ska bort och då kommer jag inte kunna uppdatera. Men iallafall, på tisdag/onsdag uppdaterar jag igen och då blir kapitlet runt 1000 bokstäver har förberätt allt.  Tack, för att n...

Av beliveineverything - 15 juni 2013 19:50


                              Tillbakablick: Dom hade varit vakna i flera timmar och dagar. Det jag inte förstod va att det var alldeles tyst i korridoren, min smärta var över och jag drog fort ut slangarna och satte mig upp. Jag hörde något tjut, ...

Presentation


Hejhej! Jag heter Ebba och är 13 år. Jag älskar att spela basket och siktar mot NBA. Jag älskar också att skriva om kärlek och drama. Jag kommer från Göteborg. Jag hoppas ni stannar på bloggen och följer den eller prenumenerar på den. Puss!

Changing for you. [pågående]

Haley Beckham. 

Kända föräldrar. Rik? Låter det perfekt? Nej, det är inte perfekt. Inte för Haley, det ända hon vill är att få bra betyg i skolan, inte bli känd som hela sin familj, hon vill inte va rik, hon vill bara vara normal.   En normal tjej. En dag flyttar hon helt ensam till Hollywood, börjar på en helt ny skola, fast hon slipper inte undan, alla känner igen henne. Hon går till sin första lektion och där hittar hon killen hon hånglade med, Tyler. Han visade sig vara lärare. Vad ska hon göra? Ska dom fortsätta med sitt lilla förhållande? Måste dom avsluta det?

Fråga mig

25 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Länkningar!

Senaste inläggen

Kategorier

Changing for you


Ovido - Quiz & Flashcards