F A N F I C T I O N S

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Changing for you. - Chapter 1.

Av beliveineverything - 30 juni 2013 18:43

Jag hoppade av planet på L.A.X med en dröm att få bäst betyg i skolan.

Välkommen till landet av berömmelse och kända personer. Kommer jag att passa in? Jag hoppade i en taxi, här är jag för första gången. Jag tittade till höger om mig och jag kan se Hollywood skylten. Det är så sjuuukt. Taxin stannade utanför mitt nya egna hus, eftersom föräldrarna stannade kvar i Tree Hill och ja, alla säger att Tree Hill är en bättre och säkrare plats och att det är i Tree Hill, tvserien One Tree Hill spelades in. Det ända jag inte vill vara i skolan är populär, där alla omringar en och hänger efter mig, som i förra skolan ungefär, bara för mina föräldrar är kända betyder det inte att jag är känd? Eller? Ja, iallafall jag måste berätta lite om mig, jag är 16 år och ska fylla 17 i år, mitt namn är Haley Beckham. Ooh jaa, jag är David & Victoria Beckhams barn. Populära barn. Iallafall så här ser jag ut,

 

Löjligt att någon sa att jag ska skriva om mitt liv på själva facebook. Nej, jag är inte perfekt som alla säger, bara för att jag är modell. Men det var min mammas fel att jag blev modell. Så det var det.

Jag tryckte på knappen 'skicka' och sedan tog jag upp mina väskor och började gå mot dörren, jag låste upp och gick in. Det var sjukt stort, större än min förra lägenhet, huset var som ett slott, det var tre hus omkring mig. Fan mina föräldrar betalar för allt! Jäklar också.

 

Jag får väll njuuuta av det, jäkla huset. Jag vill inte sticka ut, jag vill bara vara normal tjej. Jag gick runt i huset, allt var inrett. Mammas stil, ungefär. Huset är värt några miljoner. Jag letade upp mitt sovrum och ställde ner mina väskor, jag började packa in mina kläder i min walk-in-closet.

Det tog några timmar, men sedan så var alla kläder i min garderob.

 

Ingen kommentar om min garderob, okej?

'Skicka' knappen börjar bli lite seg nu.. Jag stängde ner mobilen igen. Jag la mig i sängen och ringde massor av nummer. Städerskan och butlern skulle komma i morgon, så allt var perfekt just idag, jag skulle få klara mig utan föräldrar i ett år. Jag slängde mig ur sängen och gick in till min garderob och tog på mig mina festkläder och tog tag i mitt fake-leg och min mobil och började gå ut ur huset och tog sedan min stora ferrari bil. Jag åkte iväg från huset och tog närmaste nattklubb som var cirka 3 mil ifrån mitt hus, det var också så sjukt, varför var jag tvungen att ha detta huset? Okej, det var inte direkt en nattklub utan en liten pub, men jag fick nöja mig. Jag parkerade min bil på parkeringen och började gå in mot puben, där inne var det en bartender och en kille. Killen var riktigt het. Jag satte mig bredvid honom och beställde.

" Ett glas vatten. "

Jag kollade på killen och han kollade tillbaka på mig.

" Ska du inte presentera dig? " sa jag till killen som satt bredvid mig.

" Hahah, jo. Jag heter Tyler. Tyler Wesley." sa han.

" Haley Beckham, heter jag. "

" Beckhams dotter? "

" Påminn mig inte.. " sa jag innan jag tog en klunk av mitt vatten.

Jag ställde ner glaset igen.

" Jag älskar den här låten! " sa jag högt.

" B-26? " sa han medans han skrattade.

Jag nickade fort medans jag kände att han var min blivande kille.

" Vad är ditt favoritämne då? " sa han.

" Engelska. " mumlade jag ut.

" Mitt med. " viskade han ut medans han tog tag i min hand och vi började gå in mot toan.

Jag satte mig på handfatskanten och han började kyssa mig, han smekte min kind medans han fortsatte att kyssa mig. Jag slingrade mina ben runt hans midja och fortsatte att kyssa han.

" Du är en bra kyssare.. " sa han fort innan han började kyssa mig igen. Jag log medans jag kysste honom. Vi hånglade med varandra jätte länge.

" Så kan jag få ditt nummer? " sa han medans han satte ner mig på handfatskanten igen.

" Aa, ge mig din mobil så ger jag min till dig. " sa jag medans jag gav över min mobil till honom. Han knappade in sitt nummer medans jag slog in mitt nummer i hans mobil.

" Jag ringer dig. " sa jag fort medans jag gick ifrån badrummet och gick till min bil och körde iväg till mitt hus igen.

15 minuter senare var jag hemma och jag la mig i min säng igen. Jag tog upp mobilen och kollade på klockan, den var redan 12 på kvällen. Skolan börjar imorgon.

TISDAG. - 26/3 2013

Klockan ringde, jag satt mig upp, min morgonfrisyr var inte att leka med. Euw, vad jag ser ut, jag gick till badrummet och tog vatten över mitt ansikte och tog på mig smink. Första skoldagen idag, kan fortfarande inte tro det och jag glömmer inte Tyler. Jag tog på mig kläder och gick ner mot köket och där stog butlern och gjorde frukost, pannkakor såg det ut som.

" Sovit gott? "

Jag kände igen den rösten från någonstans..

" Mormor?! " Hon vände sig om och kollade på mig och jag sprang emot henne och kramade henne, " Vad gör du här? " sa jag fort.

" Hälsar på mitt barnbarn, min roadtrip, är ju här, så jag tänkte passa på och träffa dig.. " sa hon medans hon la pannkakorna på en tallrick, jag satte mig ner och hällde sylt på pannkakorna och började äta.

" Vad sa du till min butler? " mumlade jag ut.

" Luugn, hon kommer tillbaka imorgon! " sa hon medans hon skrattade och satte sig bredvid mig.

" Okej, första skoldagen idag, jag har lite bråttom, börjar om en halvtimme. Måste gå, älskar dig mormor. " sa jag fort medans jag ställde mig upp och började springa mot min bil och åkte iväg mot skolan.

Skolan var stoor. Jag såg hur alla kollade på min leopard ferrari. Jag parkerade den precis utanför skolan och gick ut ur bilen, skolan var exakt som jag föreställde mig ungefär, bitchar, wannabe's, nördar och chearleaders. Sunset Boulevard here i come. <----

 

Shit, folk kommer fram till mig. Jag tog på mig min huva och kollade ner på marken för att undvika folk.

" Oh my god, är du Beckhams dotter? " skrek någon chearleader på mig, då föll alla blickar mot mig och jag började springa in mot skolan, letade upp rektorns rum, där var det, jag sprang in.

" Ursäkta? " sa hon med mörk röst.

" Alla följer efter mig, rektorn du måste säga till dom. Seriöst. " sa jag högt medans jag satte mig i stolen.

" Åh, du är Beckhams dotter. Då fattar jag. Jag ropar ut i högtalarna att du inte är hans dotter så kommer dom tro på det. " sa hon medans hon började ropa ut i högtalarna.

" Tack. " fnäste jag ut.

" Så du är ny här förstår jag. Välkommen isåfall, här är ditt schema. Första ämnet du har är engelska. Om du går rakt igenom hela korridoren också går du till höger där är engelskalektionen, den börjar exakt om några sekunder. Du ska nog skynda dig. " sa hon.

Jag tog tag i mitt schema och började gå ut, där stog alla och stirrade på mig.

" Seriöst, ni är så dumma, jag är inte Beckhams dotter? " fnäste jag ut medans jag gick till engelskarummet.

______________________________________________________________________________________

Första kapitlet!

Fanfiction om Lucy Hale & hennes vänner i pretty little liars.


Fråga -> Har du någonsin sätt på Pretty Little Liars?

 
 
Ingen bild

Johanna

30 juni 2013 19:44

Asså, ärligt... Jag har aldrig hört talas om "pretty-nånting"... Haha, känner mig lite efter... XD

 
Ingen bild

Haley

30 juni 2013 19:48

Se på det, du kommer fastna direkt! :D
www.swefilmer.se
också skriver du inte pretty little liars s01e01 :D Du kommer fastna!

 
angela

angela

30 juni 2013 21:31

Det är på 3 säsong ^^

http://angelamendoza.blogg.se

 
Ingen bild

AnonymZ

30 juni 2013 23:25

Bara en liten fråga.. Vad hände med den förra novellen? Och sen.. jag tycker att det är lite jobbigt att du skriver "sjukt" hela tiden. Annars är det väl ganska bra.

 
Ingen bild

emma

1 juli 2013 02:24

asså hALLÅ KAN DU INTE GÖRA KORTARE KAPITEL? JAG KAN INTA LÄSA ALLT DET DIN NOVELLLL ÄGER HUR MÅNGA ÅR ÄR DU JAG VILL ATT DU KOMMER PÅ MIT KALAS:) VI BETAQLAR DIG HUR MYCKET VILL DU HA ISÅNAFAL 7000 PAPPA SÄGER ATT DU KAN FÅ MER OM DU VILL DU KOMMER att bli känd eller e du det redan? du e säkert snygg jag ska ha sex imorgon med min kille! önska mig lycka till älskar dej xoxoxoxoxoxoxoxxooxxooxoxoxoxxooxxoxoxoxoxoxoxoxoxoxxoxoxoxoxoxoxox9oxoxoxoxoxoxooxoxoxo!

 
Ingen bild

AnonymZ

1 juli 2013 07:56

Ehm.. om hon skriver kortare kapitel.. blir det ju ... lika kort som.. din kommentar, "emma"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beliveineverything - 1 juli 2013 15:01

                                Previosly: " Åh, du är Beckhams dotter. Då fattar jag. Jag ropar ut i högtalarna att du inte är hans dotter så kommer dom tro på det. " sa hon medans hon började ropa ut i högtalarna. " Tack. " fnäste jag ut. ...

Av beliveineverything - 29 juni 2013 16:07

    Tillbakablick: " Nej, inget. Jag är bara glad att du försöker vara en bra kille. " sa jag medans jag satte mig upp. Vi satt helt tysta i några minuter tills dörren öppnades och Candice kom in.  " Frukost? " sa hon fort medans hon la fruko...

Av beliveineverything - 26 juni 2013 13:22

                                       Tillbakablick: " Framme! " fnäste Candice ut medans hon sträckte på sig. " Jag kan inte fatta att du döda en person Justin! " skrek Candice medans hon fick panikattacker.  " Så du märker det nu? " sa Justin ...

Av beliveineverything - 16 juni 2013 14:12

Tjeeenis!    Kommer inte kunna uppdatera idag eller imorgon.  Ska bort och då kommer jag inte kunna uppdatera. Men iallafall, på tisdag/onsdag uppdaterar jag igen och då blir kapitlet runt 1000 bokstäver har förberätt allt.  Tack, för att n...

Av beliveineverything - 15 juni 2013 19:50


                              Tillbakablick: Dom hade varit vakna i flera timmar och dagar. Det jag inte förstod va att det var alldeles tyst i korridoren, min smärta var över och jag drog fort ut slangarna och satte mig upp. Jag hörde något tjut, ...

Presentation


Hejhej! Jag heter Ebba och är 13 år. Jag älskar att spela basket och siktar mot NBA. Jag älskar också att skriva om kärlek och drama. Jag kommer från Göteborg. Jag hoppas ni stannar på bloggen och följer den eller prenumenerar på den. Puss!

Changing for you. [pågående]

Haley Beckham. 

Kända föräldrar. Rik? Låter det perfekt? Nej, det är inte perfekt. Inte för Haley, det ända hon vill är att få bra betyg i skolan, inte bli känd som hela sin familj, hon vill inte va rik, hon vill bara vara normal.   En normal tjej. En dag flyttar hon helt ensam till Hollywood, börjar på en helt ny skola, fast hon slipper inte undan, alla känner igen henne. Hon går till sin första lektion och där hittar hon killen hon hånglade med, Tyler. Han visade sig vara lärare. Vad ska hon göra? Ska dom fortsätta med sitt lilla förhållande? Måste dom avsluta det?

Fråga mig

25 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Länkningar!

Senaste inläggen

Kategorier

Changing for you


Ovido - Quiz & Flashcards