F A N F I C T I O N S

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

CHAPTER 10. - GETTING READY FOR THE PROM.

Av beliveineverything - 9 juni 2013 13:08

 

Previosly:

" Ska vi fortfarande gå på skolbalen ikväll?" suckade Justin ut. Jag nickade lätt " Om du vill. " sa jag tyst. " Jag går om du går. " viskade han medans han kysste min hjässa. Glädjen spred sig över hela ansiktet medans han sa så. Jag vet inte varför jag är så svag för skolbalen.

" Jag älskar dig. "

Orden lämnade hans strupe av ren kärlek.

" Jag älskar dig med."

___________________________________________________________________________________________________

Jag vaknade av att dörren öppnades, jag drog upp mina ögonlock och min blick fördes mot Candice som kom in med massor av folk. Jag slog till fort Justin som satte sig upp direkt. Jag kliade mig i ögonen och kollade på alla folk igen. Det var Ian, Nina, Matt och PAUL.

" Justin! Vad fan gör Paul här? " Viskade jag.

" Inte fan vet jag! " sa han kaxigt medans han tog tag i min hand.

" Oh, hej.. Eh, dina vänner sa dom att dom var.. " sa Candice snällt.

" Ja, dom var mina vänner innan dom stack. " sa jag lugnt.

" Miley, vi fixa ett fucking uppdrag, vi fick 10 000 var! " skrek Ian.

" Scch! Vafan, vi skulle hålla detta hemligt! " skrek jag tillbaka, jag kände hur Justin släppte min hand. " Och du har inte berättat det för mig? " sa Justin kaxigt. " Jag tänkte det.. " sa jag lugnt. Jag såg hur Justin ställde sig upp och tog tag i sin skinnjacka och gick där ifrån.
" Förfan, Justin! " skrek jag på honom. " Fuck you. " sa han kaxigt medans han smällde igen dörren. " Fuck you med. " hann jag säga innan dörren va stängd. " Erat fel. " sa jag fort innan jag stängde igen dörren till mitt rum. Jag satte mig fort i sängen och försökte ringa Justin flera gånger. Jag kom bara till röstbrevlådan, vafan han kan inte bli så jävla sur för en liten jävla grej, eller det kanske vara en stooor grej. Jag skulle fan också blivit arg för att någon inte berättade någon sådan här stor grej. *KNACK KNACK*

" Vad? " sa jag surt. " Kan jag komma in? Nej, dum fråga, jag kommer in. " sa Ian högt medans han öppnade dörren och satte sig bredvid mig. " Vad vill du? " sa jag surt. " Lägg av, har du mens eller? Fan, vad sur du är. " skrattade han ut. " Men palla, du behöver inte säga något om uppdragen vi har! " sa jag tyst. Jag skulle precis ställa mig upp och gå där ifrån. Men just då, tog Ian tag i min arm och drog ner mig i sängen igen. Han kramade mig fort, " Vad har hänt med dig? Du brukade inte vara tillsammans med folk. " viskade Ian medans han kramade om mig. " Jag bara.. Men han är annorlunda. " viskade jag tillbaka.

" Förstår dig typ, men vafan Paul sa att han skulle träffa dig, vad vill han dig? "

 

" Jag vet inte, jag säger vad han sa till mig sen. Säg att han ska komma in hit. " sa jag snällt medans jag ställde mig upp. Ian gick ut ur rummet fort och Paul kom in nästa. " Vad ville du? " sa jag högt. " Justin sa att jag skulle komma, med pengar bara.. Vem fan var den där nya tjejen Candice?" sa han med sin mörka röst. " Min nya kompis, hon går i samma skola som oss, träffa henne imorgon. " sa jag snällt medans jag tog emot kuverten med pengarna. " Lova att ge dom till Justin då. " sa han fort medans han gick ut. " Aa. " sa jag tyst. Jag la kuverten under maddrassen och gick sedan ut ur mitt rum. Alla hade slagit sig ner på soffan och kollade på tvn. " Hur hade ni råd med detta placet? " sa Matt fort. " Candice, har pengar. " sa jag snällt medans jag kollade på Candice. " Smexigt. " sa Matt. Jag såg hur Candice flinade och jag såg direkt att hon gillade Matt.

" Så ska ni till skolbalen ikväll? Ni måste, det sägs att en speciell kändis ska vara där. " sa jag snällt. Jag såg hur alla kollade på mig, " Vad fan, har hänt med dig? Du gillar väll inte skolbaler?" sa Nina kaxigt. " Folk förändras, Nina. " skrattade jag ut medans jag tog tag i en juice. " Så du har en crush på Matt? " viskade jag till Candice. Jag såg hur hon fnittrade och såg allvarlig ut. " Hahah, han är ju så sexig! " viskade hon tillbaka medans hon inte kunde släppa blicken från honom. " Bjud honom på skolbalen, han gillar sånt, men har aldrig vågat berätta det för någon annan än mig.." viskade jag till Candice. " Så Candice är din nya bästis? " sa Nina kaxigt. " Ja, du med Nina. Va inte så kaxig. " sa jag snällt. Jag såg hur hon vände ryggen mot mig. " Ian, snälla gå med mig på skolbalen jag tror att Justin inte kommer vara där. " sa jag lugnt. Jag såg hur han nickade fort, " Okej. Men skynda dig då, skolbalen är om två timmar. " sa han snällt.

Det är nog Ian jag gillar mest av alla mina kompisar. Han äär så snäll och gör precis som jag vill, typ. Jag gick direkt in till mitt rum och dom fram min balklänning och satte upp håret och sminkade mig finare. Jag satte på mig ett otroligt fina örhängen som jag hade fått utav Nina för några månader sen. Sedan var jag klar en halvtimme senare. Jag gick ut ur mitt rum och där stog alla helt färdiga till balen. " Ska ni till balen, bara för min skull? " sa jag snällt. Jag kollade på när alla nickade.

__________________________________________________________________________________________________

Ojoj.


FRÅGA -> SPELAR NI NÅGON SPORT, ISÅFALL VILKEN? SJÄLV SPELAR JAG BASKET. <3


 
 
Ingen bild

Läsare

9 juni 2013 14:27

Bra kapitel, men kort! Jag längtar till nästa kapitel!!! Jag spelar ridning...

beliveineverything

9 juni 2013 20:56

Aa, jag vet det blev lite kort!
Hahah,:)

 
Ingen bild

J

9 juni 2013 16:12

Jag paddlar kanot, spelar innebandy och friidrottar! Just nu är jag på väg hem från en kanottävling. C;

beliveineverything

9 juni 2013 20:56

Haha okej:)

 

beliveineverything

9 juni 2013 20:55

Aa, det är kuul! :)

 
Someone

Someone

9 juni 2013 21:00

Har spelat tennis, men funderar på att sluta till hösten.

http://www.everywere.bloggplatsen.se

beliveineverything

9 juni 2013 21:31

Varför då? Du är säkert jätte duktig;)

 
Freia

Freia

10 juni 2013 18:17

Jag rider :)

http://freialovehorses.bloggplatsen.se

beliveineverything

10 juni 2013 20:13

Okej:)

 
Ebba

Ebba

16 juni 2013 09:23

Jag spelar fotboll:)

http://ebbisbeauty.bloggplatsen.se

beliveineverything

16 juni 2013 13:16

Okej:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beliveineverything - 1 juli 2013 15:01

                                Previosly: " Åh, du är Beckhams dotter. Då fattar jag. Jag ropar ut i högtalarna att du inte är hans dotter så kommer dom tro på det. " sa hon medans hon började ropa ut i högtalarna. " Tack. " fnäste jag ut. ...

Av beliveineverything - 30 juni 2013 18:43

Jag hoppade av planet på L.A.X med en dröm att få bäst betyg i skolan. Välkommen till landet av berömmelse och kända personer. Kommer jag att passa in? Jag hoppade i en taxi, här är jag för första gången. Jag tittade till höger om mig och jag kan s...

Av beliveineverything - 29 juni 2013 16:07

    Tillbakablick: " Nej, inget. Jag är bara glad att du försöker vara en bra kille. " sa jag medans jag satte mig upp. Vi satt helt tysta i några minuter tills dörren öppnades och Candice kom in.  " Frukost? " sa hon fort medans hon la fruko...

Av beliveineverything - 26 juni 2013 13:22

                                       Tillbakablick: " Framme! " fnäste Candice ut medans hon sträckte på sig. " Jag kan inte fatta att du döda en person Justin! " skrek Candice medans hon fick panikattacker.  " Så du märker det nu? " sa Justin ...

Av beliveineverything - 16 juni 2013 14:12

Tjeeenis!    Kommer inte kunna uppdatera idag eller imorgon.  Ska bort och då kommer jag inte kunna uppdatera. Men iallafall, på tisdag/onsdag uppdaterar jag igen och då blir kapitlet runt 1000 bokstäver har förberätt allt.  Tack, för att n...

Presentation


Hejhej! Jag heter Ebba och är 13 år. Jag älskar att spela basket och siktar mot NBA. Jag älskar också att skriva om kärlek och drama. Jag kommer från Göteborg. Jag hoppas ni stannar på bloggen och följer den eller prenumenerar på den. Puss!

Changing for you. [pågående]

Haley Beckham. 

Kända föräldrar. Rik? Låter det perfekt? Nej, det är inte perfekt. Inte för Haley, det ända hon vill är att få bra betyg i skolan, inte bli känd som hela sin familj, hon vill inte va rik, hon vill bara vara normal.   En normal tjej. En dag flyttar hon helt ensam till Hollywood, börjar på en helt ny skola, fast hon slipper inte undan, alla känner igen henne. Hon går till sin första lektion och där hittar hon killen hon hånglade med, Tyler. Han visade sig vara lärare. Vad ska hon göra? Ska dom fortsätta med sitt lilla förhållande? Måste dom avsluta det?

Fråga mig

25 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Länkningar!

Senaste inläggen

Kategorier

Changing for you


Ovido - Quiz & Flashcards