F A N F I C T I O N S

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

CHAPTER 7. - HELLO, I'M CANDICE.

Av beliveineverything - 7 juni 2013 17:23

  

PREVIOLSY: " Eh, lugnt. " sa han tyket. " Justin, det känns som om jag älskar dig. " sa jag tyst. Jag såg hur glädjen spred sig i Justins ansikte och han kollade på mig. Han kysste mig fort och kollade på mig igen. " Jag älskar dig med, babe. " viskade han medans han lutade sin panna mot min.

__________________________________________________________________________________________________

Jag kände hur glad jag blev, det var fjantigt. Men en känsla spred sig i min kropp när jag var med han. Han tog fort tag i min hand och vi började gå där ifrån. Vi satte oss i bilen fort.

" Så vad ska vi göra idag? " Han kollade på mig fort medans jag sa det och han flinade. " Ska inte du hem? " jag skrattade fort. " Joo.." sa jag fort, han kollade på mig. " Jag kör hem dig nu, då. " skrattade han ut. " Aa.." sa jag tyst. Han stannade framför min sunkiga, tråkiga lägenhet. Jämfört med hans så var min bara skrot säkert. " Hejdå. " han kollade på mig och lutade sig över sätet och kysste mig fort. " Hejdå. " sa han fort innan han körde iväg med sin bil. Jag drog fort upp mobilen och tryckte på kontaktlistan och tog genast bort Nina, Matt och Ian. Jag ville inte ha dom i mitt liv längre efter att dom hade lämnat mig. Jag ångrade mig fort efter ha tagit bort dom. Jag fortsatte in mot lägenheten och tryckte på hissknappen och gick in i hissen. Jag låste upp dörren och gick in och la mig i min soffa direkt. Jag visste inte vad jag skulle göra. Klockan rörde sig mot tio. Jag drog fram ett par kläder och borstade tänderna. Jag tog tag i min mobil och nycklarna och gick ut genom dörren och låste den. Jag åkte ner i hissen och började gå mot skolan. Jag var framme vid skolan några minuter senare och gick till mitt skåp och tog fram matteböckerna. Jag skulle precis stänga skåpet när jag såg att någon NY kom in genom dörrarna. En blondhårig tjej. Hennes blick rördes sig fort mot mig. Hon började gå mot mig fort. Jag la in mina böcker och stängde skåpet fort.

                         

" Hej. Jag heter Candice och vi ska lära känna varandra.. " sa hon med sin ljusa röst. Jag kollade på henne och kunde inte få fram något. " Hej? " hon fnittrade. " Jag är inte knäpp eller något sånt. Ska inte du säga vad du heter? " sa hon tyst medans hon kollade på min telefon som vibrerade. " Ska inte du svara? ... Justin? " sa hon tyst igen. " Jo, föresten jag heter Miley. " sa jag fort innan jag gick iväg. Jag tryckte på svara. " Hej, babe. Möt mig vid mitt skåp. " sa han med sin sjukt sexiga mörka röst. " Okej. " sa jag innan jag la på och började gå mot Justins skåp.

Jag kände Candice blickar mot mig innan jag vände in i den andra korridoren. Där stog Justin och väntade. Han kollade på mig innan han började gå mot mig. " Hej, babe. " viskade han medans han tog tag i min hand. " Ska du inte ta av dig dina solglasögon? " sa jag fort medans jag försökte ta av dom. " Nej. " sa han medans jag kände att han försökte avbryta våran pratstund. " Det är inte ens soligt. " sa jag fort medans jag fick tag i glasögonen och tog av dom. Han var helt blåslagen. " Justin! Vad fan har du gjort? " sa jag högt. Han kollade på mig och tog ifrån mig hans glasögon. " Inget. " sa han tyst. " Vafan, Justin! " sa jag tyst mot honom medans jag vände mig om och försökte gå ifrån honom. Han tog fort tag i min arm och drog mig närmare honom. " Vi pratar hos dig sen, Miley. Kan vi inte bara ha den här stunden då vi bara kysser varandra? " jag kollade på hans arga min, medans han kollade in i mina ögon. " Jaja, Justin. Men berätta sen. " sa jag fort medans jag kysste honom. Han drog upp sin hand och smekte min ändrygg medans han kysste mig. Jag drog min hand genom hans hår och ryckte löst i det, han släppte ut ett tyst stön. Han tog ett löst tag om min rumpa, jag skulle precis avsluta det innan klockan ringde. Perfekt timing.

" Vi fortsätter hemma hos dig sedan, Miley. " sa han fort medans han släppte taget om min rumpa och fortsatte mot sin lektion. Jag började fort gå mot min lektion och gick till mitt skåp och tog ut mina matteböcker och fortsatte in till klassrummet. Där satt alla och stirrade på mig som vanligt. " Vad? " släppte jag ut fort innan jag satte mig bredvid blondinen. " Så vi går på saamma lektioner också? " sa hon fort medans hon skrattade. " Japp. Du, jag är liksom inte en seriemördare, men skulle du vilja bo hos mig? Jag bor fucking själv och det är skrämmande tyst hemma. " viskade jag. Hon skrattade till, " Vill du att jag ska bo hos dig? Absolut! " sa hon högt. " Candice! Tyst! " sa läraren högt och vände sig om igen och började skriva på tavlan. Jag drog upp matteboken och bläddrade till sidan 89. " Så vart bor dudå? " sa hon tyst. " Jag visar dig sen, när skolan är slut. " sa jag tyst mot henne. " Okej. " fnittrade hon ut. " Okej, Candice, vad är det som är så kul? " sa jag till henne. " Nej inget, kolla bara på läraren. Hans röv är så sjukt sexig. Tror du jag kan knulla han? " viskade hon fort. Jag märkte fort att hon var min typ av vän. " Kör på! "viskade jag tillbaka medans jag gjorde ett tal.

Hon räckte fort upp handen. " Se och lär. " viskade hon tyst. " Jag behöver hjälp, med detta talet. " sa hon fort till läraren. " Okej. " sa han fort medans han visade hur man skulle göra. " Jag har inte lärt mig ditt namn än.." sa hon tyst. " Eric Saaw. " sa han högt. Jag puttade till henne fort, " Tror du att du kan göra extralektioner till mig? " sa Candice fort mot honom. Han skrattade högt. " Haha. " sa han medans han gick iväg och satte sig på sin stol. " Det betydde att jag skulle köra på! " viskade hon mot mig. " Jaja.." viskade jag medans jag gjorde ett till tal.

Jag hörde genast ett tjut och kollade fort på brandalarmet som tjöt. " Yes. " sa jag fort medans jag tog min mobil och gick ut ur klassrummet. Jag tog tag i Candice arm och vi hon följde genast efter mig. Jag gick bort från skolan och började gå hemåt. " Ska vi skolka nu också? " sa hon högt medans hon pustade. " Japp, vi ska gå hem till mig. " sa jag fort medans jag skyndade mig. " Ta det lugnt! Miley! " skrek hon. Jag stannade och vände mig om." Hoppa upp på min rygg, vi måste skynda oss innan någon ser oss. " sa jag fort medans jag kände tyngden mot min rygg och skyndade mig mot lägenheten. Några minuter senare var vi framme och jag låste upp dörren. " Ehm.. Är detta din lägenhet? Om jag ska bo med dig måste vi bo på något bättre ställe, Miley. " sa hon högt medans hon suckade. " Jag har inga pengar, det är problemet.. " sa jag tyst. Jag kände hur pinsamt det var att jag sa att jag inte hade några pengar. " Lugnt, jag har minst 40 000 $ på mitt konto.. " sa hon högt medans hon satte sig i soffan.

" Och vart har du fått dom pengarna ifrån? " sa jag medans jag satte mig bredvid henne. " Uppdrag. " sa Candice tyst medans hon tog upp mobilen och smsade till någon. " Så vem är din kille? " sa hon mot mig medans hon ställde sig upp. " Justin Bieber. " sa jag högt för att skryta. " Wow, snyggt namn iallafall. " fnittrade hon ut. " Så, nu har jag skaffat oss en bättre lägenhet. Det ända vi behöver göra är att ringa flyttKILLAR och säga till dom att flytta våra möbler till den lägenheten." sa hon högt medans hon vände sig om och gick mot dörren. " Okej, det gick fort. Hur mycket pengar har du över? " sa jag fort. " Eh... Typ... 2 500 $ kvar.. " sa hon fort.

" Okej. Aja.. Tack, typ? " sa jag tyst medans jag skrattade. " Säg inte tack, vi ska bo där tillsammans. " sa hon medans hon tog mobilen och ringde till flyttkillarna. " Vi har fortfarande råd med en liten bil" sa hon innan hon började prata i mobilen. Jag kunde inte fatta det. Hon ville göra slut på sina pengar. Jag tog genast upp mobilen när jag hörde att hon flörtade med dom. Jag tänkte genast på Justin. Jag skickade iväg ett sms till honom. - Stack hem. Har träffat en ny kompis..

__________________________________________________________________________________________________

Vem är hon dära tjejen? Är hon Mileys nya kompis?

Har tänkt på om jag ska byta till blogg.se jag tänkte först att jag skulle göra klart denna novellen och novellen ska bli ungefär 60 kapitel. Så jaa.


FRÅGA --> VAD DRÖMDE NI SENAST OM?

 
 
Ingen bild

Sarah

7 juni 2013 19:57

JÄTTE BRA
När kommer nästa
Det senaste ja drömde om var att jag var en vampyr konstigt ja vet

beliveineverything

8 juni 2013 00:10

Tack! Ska lägga in nästa kapitel snart, haha okej:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beliveineverything - 1 juli 2013 15:01

                                Previosly: " Åh, du är Beckhams dotter. Då fattar jag. Jag ropar ut i högtalarna att du inte är hans dotter så kommer dom tro på det. " sa hon medans hon började ropa ut i högtalarna. " Tack. " fnäste jag ut. ...

Av beliveineverything - 30 juni 2013 18:43

Jag hoppade av planet på L.A.X med en dröm att få bäst betyg i skolan. Välkommen till landet av berömmelse och kända personer. Kommer jag att passa in? Jag hoppade i en taxi, här är jag för första gången. Jag tittade till höger om mig och jag kan s...

Av beliveineverything - 29 juni 2013 16:07

    Tillbakablick: " Nej, inget. Jag är bara glad att du försöker vara en bra kille. " sa jag medans jag satte mig upp. Vi satt helt tysta i några minuter tills dörren öppnades och Candice kom in.  " Frukost? " sa hon fort medans hon la fruko...

Av beliveineverything - 26 juni 2013 13:22

                                       Tillbakablick: " Framme! " fnäste Candice ut medans hon sträckte på sig. " Jag kan inte fatta att du döda en person Justin! " skrek Candice medans hon fick panikattacker.  " Så du märker det nu? " sa Justin ...

Av beliveineverything - 16 juni 2013 14:12

Tjeeenis!    Kommer inte kunna uppdatera idag eller imorgon.  Ska bort och då kommer jag inte kunna uppdatera. Men iallafall, på tisdag/onsdag uppdaterar jag igen och då blir kapitlet runt 1000 bokstäver har förberätt allt.  Tack, för att n...

Presentation


Hejhej! Jag heter Ebba och är 13 år. Jag älskar att spela basket och siktar mot NBA. Jag älskar också att skriva om kärlek och drama. Jag kommer från Göteborg. Jag hoppas ni stannar på bloggen och följer den eller prenumenerar på den. Puss!

Changing for you. [pågående]

Haley Beckham. 

Kända föräldrar. Rik? Låter det perfekt? Nej, det är inte perfekt. Inte för Haley, det ända hon vill är att få bra betyg i skolan, inte bli känd som hela sin familj, hon vill inte va rik, hon vill bara vara normal.   En normal tjej. En dag flyttar hon helt ensam till Hollywood, börjar på en helt ny skola, fast hon slipper inte undan, alla känner igen henne. Hon går till sin första lektion och där hittar hon killen hon hånglade med, Tyler. Han visade sig vara lärare. Vad ska hon göra? Ska dom fortsätta med sitt lilla förhållande? Måste dom avsluta det?

Fråga mig

25 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Länkningar!

Senaste inläggen

Kategorier

Changing for you


Ovido - Quiz & Flashcards